-
At denne aktøren har vært inne tidlig og at riving samt utlysning er svært likt hans ønsker.
- At ingen andre aktører finner lønnsomhet i et prosjekt med utleie fra mai 2017 på 5 år?
- At heller ikke denne aktøren klarer å få lån på så kort driftstid og derfor får forlenget kontrakten med ca 2 år i ettertid
Larsen vet godt at
byggesøknader kan ta lang tid og at «skjær i sjøen» også er
søkers ansvar å finne ut av. (Selvfølgelig også kommunens)
Det var altså ikke
spesielt vanskelig å spå at åpningen ville ta tid. se:
https://roedt.blogspot.com/2017/03/adland-og-sommeren-uten-signalen.htmlog: https://roedt.blogspot.com/2017/03/signalen-og-elefanten-i-rommet.html
Geir Christensen
Rødt
Her er innlegget til Larsen til orientering:
Å påstå at Tjersland & Co har fått spesialbehandling på Signalen, er like dumt som å påstå at Donald Trump er en flink president, og en sympatisk fyr.
Da Signalen Sjøbad AS inngikk en femårskontrakt med Nesodden
kommune om å leie Signalen var partene uvitende om en rekke «skjær
i sjøen», som dessverre har forsinket prosjektet med 1,5 år.
Dermed gjenstår det kun 3,5 år av leiekontrakten, og Tjersland &
Co har derfor bedt kommunen om å «fremdatere» leiekontrakten til
mars 2019.Å påstå at Tjersland & Co har fått spesialbehandling på Signalen, er like dumt som å påstå at Donald Trump er en flink president, og en sympatisk fyr.
At Nesodden kommune kunne leie ut eiendommen uten å avklare «skjærene i sjøen» (Statens Vegvesen, Akershus Trafikkterminaler, vann og avløp, osv.) er for meg ubegripelig.
Påstanden om spesialbehandling faller følgelig på sin egen urimelighet.
Nesodden kommune (og mange av politikerne) bør følgelig takke høyere makter for at kommunen ikke har blitt saksøkt.
No comments:
Post a Comment